Навчальний план затверджений 2021 р.
дійсний для студентів ОП «Музеєзнавство, памʼяткознавство» ОР «бакалавр»
- 2021/2022 н.р. для 1 курсу
- 2022/2023 н.р. для 1-2 курсу
- 2023/2024 н.р. для 1-3 курсу
- з 2024/2025 н.р. для 1-4 курсу
Обов’язкові навчальні дисципліни
Дисципліни вільного вибору студента
Студенти мають можливість обрати блок та окремі дисципліни вільного вибору.
Блок «Практичні аспекти музейної справи» передбачає більш глибоке вивчення сучасних тенденцій музейної справи, діяльність музеїв окремих профілів.
Блок «Пам’ятки історії та культури» знайомить студентів з історією пам’яток України та світу різних епох та напрямків, особливістю їх використання як туристичних об’єктів, музеїв, заповідників.
Згідно з п.п. 2.2.2-2.2.7 «Положення про порядок реалізації студентами Київського національного університету імені Тараса Шевченка права на вільний вибір дисциплін» здобувачі освіти мають безумовне право обрати навчальні дисципліни з обов’язкових та вибіркових частин навчальних планів інших спеціальностей того самого рівня, а за умови погодження із деканом факультету / директором інституту - з програм іншого рівня.
Блок дисциплін вибору студента
«Практичні аспекти музейної справи»
Назва дисципліни | Семестр | Кількість кредитів | лекції (години) | семінар. заняття (години) | форма контролю |
---|---|---|---|---|---|
Колекції видатних музеїв світу | 3 | 4 | 26 | 14 | залік |
Музеї просто неба | 4 | 4 | 30 | 14 | залік |
Педагогіка в діяльності екскурсовода | 5 | 4 | 30 | 13 | залік |
Психологія в музейній діяльності | 5 | 4 | 32 | 28 | залік |
Організація музейного простору | 6 | 4 | 28 | 14 | залік |
Матеріальна та графічна реконструкція в музейній справі | 6 | 4 | 28 | 14 | залік |
Музеї науки та техніки | 7 | 3 | 32 | 10 | залік |
Електронний облік музейних колекцій | 7 | 3 | 26 | 14 | залік |
Музейна консервація та реставрація | 8 | 3 | 30 | 10 | залік |
Меморіальні музеї | 8 | 3 | 30 | 12 | залік |
Атрибуція та експертиза археологічних пам’яток | 8 | 3 | 32 | 10 | залік |
Антикварна справа | 8 | 3 | 24 | 16 | іспит |
Блок дисциплін вибору студента «Пам’ятки історії та культури»
Назва дисципліни | Семестр | Кількість кредитів | лекції (години) | семінар. заняття (години) | форма контролю |
---|---|---|---|---|---|
Пам’ятки цивілізацій | 3 | 4 | 26 | 14 | залік |
Історичне пам’яткознавство країн Сходу | 4 | 4 | 30 | 14 | залік |
Історичний туризм в Україні | 5 | 4 | 30 | 13 | залік |
Києвознавство | 5 | 4 | 32 | 28 | залік |
Релігійний туризм | 6 | 4 | 28 | 14 | залік |
Київ ХІХ–ХХ ст.: забудова, архітектура, пам’ятки | 6 | 4 | 28 | 14 | залік |
Етнотуризм | 7 | 3 | 32 | 10 | залік |
Народна архітектура України | 7 | 3 | 26 | 14 | залік |
Палаци і парки України і світу | 8 | 3 | 30 | 10 | залік |
Пам’ятки містобудування та архітектури в Україні | 8 | 3 | 30 | 12 | залік |
Маєткова культура України кінця XVIII – початку ХХ ст. | 8 | 3 | 32 | 10 | залік |
Архітектурна та монументальна спадщина України як об’єкт екскурсійного показу | 8 | 3 | 24 | 16 | іспит |
Вибір з переліку
Семестр | Кількість кредитів | форма контролю | |
---|---|---|---|
Перелік № 1 | 3 | 3 | залік |
Історичне краєзнавство | |||
Історія та культура кельтських народів Західної Європи | |||
Первісне мистецтво | |||
Міжнародні музейні організації | |||
Перелік № 2 | 4 | 3 | залік |
Архівознавство | |||
Історія Візантійської цивілізації | |||
Мистецтво Давньої Греції та Риму | |||
Всесвітня спадщина ЮНЕСКО | |||
Перелік № 3 | 5 | 3 | залік |
Основи загальної та соціальної психології | |||
Історія цивілізацій Доколумбової Америки | |||
Мистецтво середньовічної Європи | |||
Археологічне музеєзнавство | |||
Перелік № 4 | 6 | 3 | залік |
Спеціальні історичні дисципліни | |||
Культура західноєвропейського середньовіччя | |||
Мистецтво Візантії | |||
Музейна архітектура | |||
Перелік № 5 | 7 | 3 | залік |
Історія фотографії | |||
Історія європейської культури | |||
Мистецтво італійського Відродження | |||
Давні цивілізації в зібраннях музеїв світу | |||
Перелік № 6 | 8 | 3 | залік |
Заборонена музика в СРСР | |||
Народне мистецтво українців | |||
Мистецтво ХХ–ХХІ ст | |||
Етнографічні музеї |
Практики
Практики студентів є невідʼємною складовою процесу підготовки здобувачів освіти історичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Проходження практик є обовʼязковим для всіх здобувачів, що навчаються з відривом від виробництва за будь-якою освітньою програмою спеціальності 027 Музеєзнавство, памʼяткознавство.
Метою практик є практичне закріплення здобувачами освіти теоретичних знань, набуття професійних і загальних компетентностей. Практичну підготовку здобувачів освіти проводять із врахуванням компетентнісного підходу на обладнаних відповідним чином базах практики Університету, в органах державної влади, у наукових установах, на підприємствах, в організаціях, у закладах освіти та культури України та інших країн, в експедиційному чи екскурсійному режимі без стаціонарного місця базування.
Положення про проведення практик
Методичні рекомендації з проходження музейної практики
Назва та вид практики | семестр | кількість кредитів | кількість тижнів | форма контолю |
---|---|---|---|---|
Археологічна практика | 2 | 3 | 2 | Диф. залік |
Музейно-архівна виробнича практика | 4 | 3 | 3 | Диф. залік |
Краєзнавчо-пам'яткознавча виробнича практика | 6 | 3 | 3 | Диф. залік |
Музейна виробнича практика | 8 | 3 | 3 | Диф. залік |
Курсові та бакалаврська роботи
На 2 та 3 курсі здобувачі освітньої програми «Музеєзнавство, памʼяткознавство» першого (бакалаврського) рівня освіти виконують курсові роботи, на 4 курсі – бакалаврську роботу.
Курсова робота – є одним із видів індивідуального завдання, виконується відповідно до навчального плану, з метою закріплення, поглиблення й узагальнення знань, що отримані здобувачами освіти за час навчання. Студент виконує не більше однієї курсової роботи за семестр. Підготовка курсової роботи сприяє формуванню загальних та фахових компетентностей (знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності, здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово, навички використання інформаційних і комунікаційних технологій, здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями, визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків, здатність діяти соціально відповідально та свідомо відповідно до розуміння тенденцій розвитку музейної та пам’яткохоронної галузі) та програмних результатів навчання (аналізувати й узагальнювати історико-культурний матеріал у певній системі, виконувати комплексні завдання протягом певного періоду часу та представляти результат вчасно, робити презентації усно із візуальним супроводом, електронні презентації, відео-презентації, презентації в письмовій формі). Тематика курсових робіт має відповідати практичним потребам фаху або завданням навчальної дисципліни.
Бакалаврська робота – самостійна робота студента, передбачає систематизацію, закріплення, розширення теоретичних і практичних знань зі спеціальності та застосування їх при вирішення конкретних наукових завдань. Підготовка бакалаврської роботи спирається на загальні та фахові компетентності: знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності, наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків, здатність спілкуватись державною та іноземною мовами, здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, здатність працювати з різними видами джерел і матеріалів, здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями, застосовувати основні методи дослідження, навички використання інформаційних і комунікаційних технологій, уявлення про основні етапи, тенденції та перспективи розвитку, механізми й напрямки діяльності музейних закладів, про принципи моніторингу, оцінки, охорони стану пам’яток історії та культури, розуміння тенденцій розвитку музейної та пам’яткохоронної галузі. Підготовка бакалаврської роботи сприяє формуванню програмних результатів навчання: виконувати комплексні завдання протягом певного періоду часу та представляти результат вчасно, робити презентації усно із візуальним супроводом, електронні презентації, відео-презентації, презентації в письмовій формі державною та іноземною мовами, застосовувати інформаційно-комп’ютерні технології у професійній діяльності, досліджувати та інтерпретувати історико-культурну інформацію. Кваліфікаційна робота повинна містити розв’язання складної спеціалізованої задачі або практичної проблеми в галузі музеєзнавства, пам’яткознавства.
У курсовій та кваліфікаційній роботі не може бути академічного плагіату, фальсифікації та фабрикації.
Типове положення про курсові та кваліфікаційні роботи здобувачів освіти історичного факультету >>