Студенти кафедри археології та музеєзнавства, спеціальності «Музеєзнавство, пам’яткознавство» виступили з доповідями на міжнародних науково-практичних конференціях.

24-25 травня під час завершення проходження курсу «Сучасні музейні комунікації» студенти кафедри археології та музеєзнавства ОП «Музеєзнавство, пам’яткознавство» отримали нагоду взяти участь у міжнародних науково-практичних конференціях.

Організатором Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції  «КРЕАТИВНІ ІНДУСТРІЇ: СУЧАСНІ ТРЕНДИ» виступив Інститут журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка, серед співорганізаторів - Навчально-дослідний інститут журналістики КНУ імені Тараса Шевченка.

Учасниками конференції стали молоді вчені, студенти та аспіранти не лише з України, а й з інших країн світу, таких, як: Латвія, Австралія, Нідерланди та Іспанія.

Конференція розпочалася з вітальних слів організаторів і пленарного засідання, де були представлені унікальні, актуальні та цікаві доповіді.

Програма була вкрай насиченою та цікавою, учасники мали змогу виступити в одній із семи секцій: «Тренди та перспективи розвитку креативних індустрій», «Креативні індустрії в кризових ситуаціях», «Інноваційні технології в креативних індустріях», «Освіта у сфері креативних індустрій», «Креативні індустрії в соціально-гуманітарній сфері», «Роль креативних індустрій у розвитку міста, регіону» та «Журналістика і нові медіа як креативний феномен».
Студенти 4 курсу та магістри 1-го року навчання кафедри археології та музеєзнавства ОП «Музеєзнавство, пам’яткознавство» презентували свої дослідження, що переважно базуються на темах їхніх майбутніх кваліфікаційних робіт, у чотирьох секціях, а саме: Шинкаренко Катерина, Трохлюк Поліна, Ткаченко Анна, Крижановська Вікторія, Казьмірук Марія та Скалозуб Андрій достойно представили доповіді.

Поліна Трохлюк виступила в другій секції «Креативні індустрії в кризових ситуаціях» з темою «Музейна комунікація під час війни». У своїй доповіді Поліна висвітлила виклики, що постали перед музеями, коли фонди евакуювали в безпечні місця, а відвідування закладів культури було зведено до мінімуму, проте музеї України шукають вихід зі складної ситуації, використовуючи будь-які можливості для відновлення. Доповідачка акцентувала увагу на зміні форм музейної комунікації в ході війни, необхідності збереження української культурної спадщини онлайн та аспектах меморіалізації воєнних подій.

У шостій секції «Роль креативних індустрій у розвитку міста, регіону» студенти-музеєзнавці представили три доповіді. Зокрема, вкрай цікавим для слухачів був виступ Катерини Шинкаренко на тему «Формування геобрендингу територій: кейс Коростишівського парку кам’яних скульптур». Катерина запропонувала концепцію геобрендингу, яка базується на унікальних ресурсах території (родовища граніту).

Анна Ткаченко у своїй доповіді на тему «Інструменти просування у сфері креативних індустрій (на прикладі дендропарку «Олександрія») розглянула основні проблеми дендропарку, а також запропонувала шляхи їх вирішення, включаючи застосування маркетингових інструментів та технологій, створення інтерактивних експозицій, підвищення комфорту відвідувачів та забезпечення якісного сервісу. Магістерка Марія Казьмірук у доповіді «Музейна комунікація в діяльності Державного історико-культурного заповідника Дубна» проаналізувала основні ресурси та засоби комунікації заповідника зі споживачем.

Магістри нашої кафедри також запропонували тези на теми: «Інноваційні технології в музейницькій діяльності» (В. Крижановська) та «Використання нових медіа задля проведення досліджень на історичну тематику» (А. Скалозуб).
Крім цього, в програму конференції були включені круглі столи, різноманітні воркшопи, стендові доповіді, гостьові доповіді та майстер-класи.

Хочеться висловити особливу подяку модераторам та організаторам конференції за можливість брати участь в такому заході. Подія видалась гарно організованою, насиченою пізнавальною та практичною інформацією. Студентам ОП «Музеєзнавство, пам'яткознавство» неодмінно стане у пригоді отриманий досвід та навички застосування інструментів маркетингу, реклами та PR, аби в майбутньому розвивати музейні комунікації, залучати аудиторію та бути впевненими гравцями у сфері креативних індустрій.

25 травня 2023 р. в онлайн-форматі також відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Бренд-комунікації: проблеми та рішення», яка об'єднала науковців і практиків з Польщі та усіх регіонів України. Організаторами цієї конференції виступили Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Спілка рекламістів України, ГО «Об’єднання маркетологів України» та Краківський економічний університет. Вдало свої напрацювання на цій конференції представила студентка 4 курсу Аліна Одинець, яка виступила з доповіддю «Огляд основних тенденцій музеїв світу в розробці брендування на сучасному етапі». Аліна дійшла висновку, що основними вимогами установ в першу чергу до себе є позиціонування себе як сучасних, важливих, цікавих, інклюзивних та впізнаваних закладів, які опікуються побудовою комунікацій між музеєм та суспільством, у якому цей музей функціонує. Основні тенденції спрямовані на розробку таких атрибутів бренду, що будуть актуальні впродовж довгого часу, навіть за умови розширення чи перенесення установ.

Усі зареєстровані учасники конференцій отримають сертифікати і збірку тез доповідей.

Таким чином, по завершенню дисципліни «Сучасні музейні комунікації» студенти-музеєзнавці набули досвід професійної комунікації у міжнародних науково-практичних конференціях, а за результатами заходів, які організовувала кафедра реклами та зв’язків з громадськістю протягом семестру, навчилися готувати інформаційні матеріали для різних каналів комунікації.

Підготувала: Ярослава Патриляк, студентка 4 курсу ОП «Музеєзнавство, пам'яткознавство»