Шановні колеги!

На кафедру знов завітають поважні закордонні гості. Захід відкритий, тож чекаємо всіх зацікавлених вже у найближчий четвер, 11 вересня о 14-40
ауд. 349 Червоного корпусу


 

14 травня 2025 року магістри-музейники І року навчання в межах дисципліни «PR та реклама в галузі музеєзнавства (викладач Алла Башук), пам’яткознавства» взяли участь у Третій Міжнародній науково-практичній конференції «Бренд-комунікації: проблеми та рішення», що відбулася на базі Навчально-наукового інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка.
🔶Молоді фахівці досліджували формування брендів у музейній і туристичній сферах і достойно представили свої доповіді в секції під керівництвом ідейного натхненника і організатора конференції професора, голови Спілки рекламістів України Євгена Ромата.
✅ Богдан Янковський презентував інноваційну концепцію створення бренду «Код спадщина» для просування національних цінностей в Україні та за кондоном на основі цифрових технологій. Це не лише маркетинговий бренд, а концептуальна і технологічна рамка, в якій може відбуватися нове прочитання і популяризація української спадщини, як серед внутрішньої аудиторії, так і зовнішньої – міжнародної спільноти, діаспори.
✅Микита Глущенко представив «Кам‘янець-Подільський як туристичний бренд» через його унікальне природне розташування, багату різноманітними подіями історію, архітектурну спадщину та етнічне розмаїття. Досліджено айдентику міста, цінності й суть бренду.

Магістри-музейники на високому рівні представили ОПП «Музеєзнавство, пам‘яткознавство».
Щиро дякуємо за підтримку і сприяння організаторам конференції!

Текст: Алла Башук

Фотографії >>


 

6 травня 2025 року, в стінах КНУ відбувся науковий колоквіум « Art as Behavior: ornamentation in prehistoric cultures» або «Мистецтво як поведінка: орнамент у доісторичних культурах».

Ініціатором заходу стала співробітниця Інституту археології НАН України к.і.н. Наталія Михайлова, доповіді представили дослідники та спеціалісти з наукових установ Німеччини, Франції та України.

Особливими гостями зустрічі стали Вульф Шіфенховель (Інститут біологічного інтелекту імені Макса Планка) та Маріан Ванхарен (Національний центр наукових досліджень Франції).

Більше про науковий колоквіум >>

Також хочемо поділитися з вами світлинами з заходу, за які щиро дякуємо Центру комунікацій КНУ. >>

Для тих, хто не зміг приєднатися до колоквіуму в день його проведення, кафедра археології та музеєзнавства підготувала записи доповідей (ютуб-канал -@paleoethnologicalresearch):

Проф. доктор Вульф Шифенхьовель (Інститут біологічного інтелекту імені Макса Планка):

Мистецтво як поведінка >>

Сучасні моделі минулого - Ейпо, папуасська група в Зоряних горах Західної Нової Гвінеї >>

Доктор Маріан Ванхарен (Національний центр наукових досліджень у Франції): Від географічного поширення намистин до етнокультурних географій раннього верхнього палеоліту >>

Інтерпретація особистих прикрас, знайдених у дитячих похованнях верхнього палеоліту: випадок Ла-Мадлен (Дордонь, Франція), Гротта-дей-Фанкуїллі (Лігурія, Італія) та Лагар-Велью (Центральний регіон, Португалія) >>

Наталія Михайлова ( Інститут археології НАН України): Особисті прикраси неолітичних цвинтарів маріупольського типу >>

Д-р Аліна Ступак ( Національний музей природознавства України): Зооморфна фігурка з неолітичної стоянки Вовниги сурської культури >>

 


 

9 квітня 2025 року в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка відбулась лекція професора кафедри антропології університету Нотр Дам (США) Яна Куйта на тему «Я живу, я помираю, я знову живу: 10 000-літні ритуальні реліквії та «автобіографії» близькосхідних модельованих черепів».

Ми раді поділитися з вами відеозаписом лекції >> 

Та світлинами (фотографії Дар'ї Алексеєнко) >>


 

Шановні колеги!

Запрошуємо вас 9 квітня о 16.00 в ауд. 204 Червоного корпусу на відкриту лекцію професора кафедри антропології університету Нотр Дам (США) Яна Куйта на тему «Я живу, я помираю, я знову живу: 10 000-літні ритуальні реліквії та «автобіографії» близькосхідних модельованих черепів».

Близько 10 тис. років тому на поселенні Єрихон майстри неолітичних ритуалів відтворювали зовнішній вигляд померлих, моделюючи людські обличчя та черепи з глини. Нещодавно один з Єрихонських Черепів (D117) досліджували в Музеї Чау Чак Вінга (Університет Сіднею) методами комп’ютерної томографії. Отримані знімки високої роздільності дозволили зрозуміти наскільки складні технологічні навички мали неолітичні майстри, які створювали реалістично модельовані черепи, реконструювати послідовність операцій і витрати часу на окремі етапи виробництва. Також було деталізовано інформацію щодо сировини, яка використовувалася для створення цих предметів. Підкреслюється, що натепер виробництво таких черепів реконструююється як поетапне виробництво окремих елементів, зокрема – вух та носу, які згодом монтувалися в анатомічному положенні на черепах з відсутньою нижньою щелепою. Нарешті, згадане дослідження допомагає нам осягнути важливість ритуальних знань в громадах ранніх центрів осілості.

Лекція проводитиметься англійською мовою (без перекладу).

Presenters

Ian Kuijt
Department of AnthropologyUniversity of Notre Dame,
Notre Dame, USA

Title

I Live, I Die, I Live Again: 10,000 year old ritual heirlooms and the life history of Near Eastern Neolithic plastered skulls

Abstract

Around 10,000 years ago Neolithic ritual specialists at the site of Jericho recreated the physical appearance of the dead by rebuilding the human face and skulls with clay. Recent high-resolution CT and micro-CT imaging of Jericho skull D117 (Chau Chak Wing Museum, Sydney) provides insights into the sophisticated technical skills that Neolithic ritual practitioners employed to create life-like plastered skulls, including the sequence and timing of production stages, and different materials used. Remarkably, it is now clear that skull manufacture was organized around multi-stage production of separate components, such as ears and noses, that were then placed into anatomical position on skulls without mandibles. Ultimately, this study helps us understand the importance of ritual knowledge within early village communities.


 

Студенти - музеєзнавці взяли участь у   19-му Українському студентському фестивалі реклами

Іноді реклама – це не лише нав'язливі ролики, як нам здається, а справжнє мистецтво, здатне змінювати світ. Саме на 19-му УСФР можна побачити найсміливіші ідеї, почути думки провідних експертів та відчути, як креатив рухає сучасність.

28 березня 2025 року студенти 3 курсу історичного факультету КНУ імені Тараса Шевченка спеціальності "Музеєзнавство, пам’яткознавство" в межах дисципліни «Сучасні музейні комунікації та популяризація культурної спадщини» (викладач Алла Башук) відвідали цей масштабний захід, який об’єднав молодь, професіоналів реклами, маркетингу, креативних індустрій у стінах Навчально-наукового інституту журналістики.

Читати далі >>